anja-en-aisha-in-vietnam.reismee.nl

Cu chi tunnels/ Ho chi min stad

Na een heerlijke nacht stond míjn rugzakje beneden in de lobby te wachten dus daar werd ik super blij van!
We genieten van ontbijtbuffet in het hotel en gaan daarna naar de markt wandelen. Onderweg boeken we toertje voor de middag naar de cu chi tunnels.
Op de markt koop ik eerst een Vietnamese hoed, het is nl. behoorlijk heet dus de hoed houdt de zon uit mijn gezicht.
Op de markt koop ik een leuk tasje en zie ik zulke mooie stof dat ik mij een mooi jurkje laat aanmeten. Ik maak de deal dat ze het op maat gemaakte jurkje in het hotel afleveren dus ben heel benieuwd  hoe het uitpakt.
Op weg naar het reisbureautje waarvan we vertrekken met de bus genieten we van overheerlijke ijskoffie.
De bus vertrekt redelijk op tijd, slechts 15 minuten te laat ??
De cu chi tunnels zijn ongeveer een uurtje rijden vanaf de stad. Indrukwekkend om te zien. Aïsha gaat zelfs mee in een  200 meter lange tunnel. Ik probeer de 60 meter optie maar na 2 meter kreeg ik het zo benauwd dat ik terug ging. Het was zo klein en benauwd. Echt onvoorstelbaar dat mensen daar tijdens de oorlog zo lang in konden leven.
Voordat we de bus ingingen werden we getrakteerd  op cassava chips.
Terug in het hotel sorteert Aïsha haar schone was en wordt mijn jurkje afgeleverd.  Het jurkje is echt prachtig op maat gemaakt, daar word ik wel heel erg blij van!
Het was vandaag echt heel warm en windstil dus voordat we gaan eten frissen we ons eerst even op. Bij ons hotel om de hoek zit een super leuke foodcourt, dus genieten we daar van sushi, fried rice met saté en garnalen balletjes. Aangezien het Happyhour  was dronken we er gin-tonic bij.
Om 23.30 waren we terug in t hotel en zíjn we moe en voldaan van de fantastische dag lekker gaan slapen!

Louise

Leuk weer je avonturen te lezen lieverd! Geniet er van samen 😘🙋‍♀️👊

Tiny

Leuk Anja weer met je mee reizen en genieten.Hoedje staat je leuk! Goede reis en veel plezier met je dochter.😀👋

Pap en ilse

wat eenmooi reisverslag we vonden het super alles gaat hiergoed veel plezier samen

Nico

Ben vandaag begonnen je reisverslagen te lezen Anja. Fijn om weer te zien. Veel plezier!