anja-en-aisha-in-vietnam.reismee.nl

Dalat

Gisterenavond konden we makkelijk ons hostel in Dalat vinden. Doordat Dalat in de bergen van Vietnam ligt is het er 's nachts aangenaam koel dus daardoor konden we lekker slapen.
We werden 's ochtends vroeg wakker door het getoeter op de weg en de zon die vol in onze kamer scheen.
We hadden eigenlijk een ander hostel voor Dalat in gedachten dus na het ontbijt, op de rooftop, wandelden we naar Cozy Nook hostel. Een warme ontvangst met veel uitleg over de mogelijkheden in Dalat.
Eerst gingen we naar het crazy house, een soort kruising tussen Gaudi en Alice in wonderland. De architecte, Ngan Nam, woont zelf ook in dit gekke gebouw.
Na het crazy house lopen we naar Maze café,  een café met een doolhof.....haha, wat een gekkigheid.  Via de markt, die niet veel voorstelt, gaan we met de Grab (uber-taxi) terug naar t hostel waar we een power napje doen. Helaas is Aïsha niet helemaal fit en wordt zij doodmoe van al haar gehoest, alhoewel het wel iets beter lijkt te gaan.
Na het napje gaan we naar de Linh son tempel. Een Chinees boeddhistische tempel waar een serene rust heerst, heerlijk om even weg van de drukte in de stad te zijn.
Via een grab, ja ik ben echt fan van dit vervoersmiddel, doen we een drankje in een skybar waarna we terug gaan naar het hostel. Daar hebben we ons opgegeven voor familiediner, eten met iedereen die wil die in het hostel verblijft. Super gezellig en na het eten beginnen de drankspelletjes. Als ze net een beetje op gang komen wordt dit onderbroken door een concert van piano en viool. Klonk goed maar was wel beetje vreemd zo in een hostel.
We overwegen om nog uit te gaan maar mede doordat we morgenochtend vroeg een tour gaan doen en Aïsha bijna beter is, gaan we redelijk op tijd slapen.

Iris

Wat leuk om te lezen, veel plezier nog samen.

Ilse

Wat fijn dat het al iets beter gaat met Aisha
Dat lijkt me nu niet echt fijn om daar ziek te worden
Nog heel veel plezier samen
👄👄van je zus

Pap

Hier gaat alles goed. Alleen regenachtig weer .Al ik de mooie reis verhalen lees is het voor jullie genieten en doe dat ook maar want voor je weet zitten jullie in het vliegtuig op weg naar huis Maar dan hebben Julie wel iets om op terug te kijken Liefs Pap

Nico

Mooie ervaringen doen jullie op!